Què opines de la tasca feta per ERC?

T'ha indignat que ADIF hagi enderrocat els lavabos de l'estació?

dissabte, 28 de febrer del 2009

Lletra 49, Català sempre

La marxa a Brussel·les . Aquesta Lletra és la darrera que enviem abans del dia que serem a Brussel·les per reclamar el nostre dret a l’autodeterminació. Tal com vàrem fer en la Lletra anterior, hem creat l’apartat “10.000 a Brussel·les” per aplegar-hi informació referent a aquest important esdeveniment. Aneu al corresponent fitxer i hi trobareu el text sencer d’aquests articles:

** I tu, hi seràs, a Brussel·les?, Gerard Sesé
Jo sí. El dia 7 de març jo hi seré. Hi seré perquè ‘sacrificar’ un dia de la meva vida no és res comparat amb els dies de llibertat que suposaria que s’assolís la sobirania absoluta i completa de les terres catalanes. Hi seré perquè crec en la democràcia ....

** 10.000 Catalans empipadors..., Quim Torra,
Però vet aquí que ara surten 1.000, 2.000, 8.000 o 10.000 catalans que se’n van a Brussel·les, sense que cap partit polític ho hagi organitzat (i aquesta és la gràcia de l’assumpte). Tant se val el número final que siguem. Uns milers del catalans (...) ens disposem a anar a Brussel·les dir alguna cosa més que Catalunya és una regió espanyola...

** 7 de març a Brussel·les, Josep Poveda, impulsor de la campanya Deu mil.cat
Per què ara, precisament, manifestar-se a Brussel·les? Vivim en un món globalitzat i els Països Catalans travessem una cruïlla històrica difícil, confusa, comparable a la de fa 30 anys amb la mal anomenada transició del franquisme... No pot haver-hi encaix possible amb Espanya. Ha arribat el moment d'actuar a tots els nivells...

** Sense passar per Madrid, Josep Maria Loste
Jo també espero ser a Brussel·les el 7 de març. Catalunya necessita –políticament i vitalment parlant– encetar la via directa a Brussel·les. Catalunya, com a mil·lenària nació amb voluntat de ser un estat dintre la UE, ha de començar a plantejar de debò la seva justa, cívica i necessària reivindicació nacional a la capital política i administrativa del
vell continent....
____________________________________________________________

Estem ben segurs que seran moltes les persones d’arreu dels PP CC que, sense ser a Brussel·les, se sentiran solidaris i units amb els que hi seran físicament. El Grup de Debat recull en diferents temes (10.000 a Brussel·les, I tu, hi seràs? i d’altres) un seguit de missatges alguns dels quals acrediten el que acabem de dir. Els podeu llegir tots si entreu a http://www.groups.google.com/group/catala-sempre. En recollim uns quants de prou expressius:

** Doncs, sí. Jo també hi seré. Hi seré per donar suport a una iniciativa sorgida de la societat civil, de les persones; hi seré perquè crec fermament que el nostre dret a ser un Estat més de la UE és inalienable; hi seré perquè estic fins al capdamunt d'estar sotmesa a un país que no és el meu; hi seré perquè no vull haver d'obeir unes lleis que esclavitzen, insulten i escarneixen la meva terra, la meva llengua els meus costums, la meva cultura. Hi seré perquè sóc catalana. Fins a Brussel·les! Salut!
Mercè Pardo Botey (Antigona)

** Acompanyem a qui va físicament a Brussel·les. El dia 7 posem estelades al balcó
Cesc

** Jo també hi seré!!*!! I no només jo, que al principi hi anava sol. Ara també m'acompanyen el meu fill (8 anys) i la meva dona (burgalesa). Això pot ser el primer pas d'una llarga sèrie d'accions que ens posin al mapa dels estats d'Europa. És un esdeveniment que no ens podem perdre!!
Jesús (Xess)

** Jo tinc el dia i els bitllets reservats per anar-hi amb els meus tres fills i la meva germana. Em sabria molt greu no ser-hi i tant de bo sigui tot un èxit.
Tesa Calders i Artís

** Jo, i com jo, molta més gent, NO HI SEREM. I no hi serem perquè de vegades hi ha circumstàncies que impedeixen fer el que desitjaries fer.
Jo no podré explicar als meus néts que hi era, jo no formaré part d'una munió d’estelades pels carrers de la capital europea reivindicant l'Estat propi de Catalunya, la Independència, cridant el VISCA CATALUNYA i cantant els Segadors.
Però alhora formaré part des de casa meva, des del meu poble, de tots els que tampoc hi seran però que s’identificaran amb un fet històric pel meu país. I per descomptat, l'estelada no faltarà al meu balcó.
Mel.

** No, malauradament no hi seré. Crec que em perdré una gran fita, un gran moment per tots nosaltres, però desitjo de tot cor que els 10.000 en siguin 20.000.
Gràcies a tots els que si hi sereu. Visca Catalunya, Visca els Països Catalans.
Ell

** Català Sempre m’ha ajudat incorporar l’hàbit de no canviar de llengua. Aquesta és una de les maneres que tinc de treballar pel meu país. Ara, demanar que se’ns reconegui el dret a decidir, és una altra manera de fer-ho. La marxa a Brussel·les penso que és una de les iniciatives més importants i vull ser-hi present. Ens veiem el 7-M !!! Laura

** No hi seré, a Brussel·les, però estic contenta que vosaltres hi pugueu anar i donar testimoni del que volem molts catalans!
Griselda Manejas

** Jo sí que hi aniré. Serem tres, comptant la criatura.
Criparto

** Si, si, es clar que hi serè. Dissabte 7 de març, al matí. Brussel·les.
Una mica de sacrifici, un fer-se notar. un dir: Sóc ! Som vius !
encara...
Siguem pocs, siguem molts, mai hi serem tots.
El que hi poguem anar i ser, només som la punta de la llança.
Manel Ramoneda

__________________________________________________________

Com podreu llegir a l’article de Quim Torra, tant se val el nombre de persones que hi anem. L’important és que uns milers de catalans s’apleguin a Brussel·les per dir que no som una regió d’Espanya, que som un poble que aspira a ser reconegut com el que mai ha deixat de ser: una nació com qualsevol de les que avui són reconegudes per la Unió Europea.

Som una nació que posseeix, amb escreix, tots els atributs que es reclamen per posseir la condició d’Estat. Una nació a la qual no tan sols se li nega aquest reconeixement sinó que, malauradament, molts la voldrien reduïda a la condició de regió espanyola. Una nació que, mancada dels instruments propis dels estats, té greus dificultats per mantenir la seva identitat i, en especial, la seva llengua. Llengua que, no tan sols no és protegida sinó que, subtilment i descarada, és perseguida. Com diu Josep Poveda “ha arribat el moment d'actuar a tots els nivells i ser molestos i insuportables. Ens cal trencar aquest consens que ens escanya i anul·la. Cal atrevir-se i ser transgressors”.

Català Sempre vol seguir fidel a la seva voluntat de posar com a objectiu principal la lluita per la llengua. De cap manera oblidem la nostra responsabilitat com catalanoparlants perquè sabem que la nostra contribució personal és essencial. Això no treu, però, que no ens adonem que la llengua exigeix altres eines per sobreviure. Senzillament: les mateixes que tenen els pobles sobirans.



___________________________________________________________
A l’apartat Article, hi trobareu el que signa David Bueno. D’aquest científic català ja hem inclòs altres treballs i ressenyes. Llegiu el seu article “Seny, rauxa i lliure albir”. Llegiu-lo fins al final i entendreu per què l’hem inclòs a la nostra Lletra.

A l’apartat Llibres destaquem el títol “El sentit de la vida” del qual és autor Francesc Torralba.
A la ressenya, hi ha una cita que ens ha causat una fonda impressió: “La nostra cursa, en aquest món, és limitada per dos misteris que ens transcendeixen: el naixement i la mort. No sabem quan haurem de baixar del tren. No sabem en quina estació pararem. No sabem, tampoc, quant de temps viuran les persones que estimem. No sabem res de tot això, però creiem que, si hem cercat, a través de la vida, la bellesa, la bondat, la veritat i la unitat, l'esforç no haurà estat debades. O, si més no, així ho esperem.»

A l’apartat Entrevista hi trobareu la que es va fer a Alfons López Tena, autor de l'assaig 'Catalunya sota Espanya”, exvocal del Consell General del Poder Judicial (CGPJ) i una de les persones que han demostrat una activitat més important en la lluita pel reconeixement del nostre dret a decidir.

Trobareu, com de costum, els apartats Breus i La llengua catalana tal com figura en l’Índex.
ÍNDEX DE FITXERS

* 10.000 a Brussel·les
I tu, hi seràs a Brussel·les?, Gerard Sesé
10.000 Catalans empipadors..., Quim Torra,
7 de març a Brussel·les, Josep Poveda
Sense passar per Madrid, Josep Maria Loste

* Article
Seny, rauxa i lliure albir, David Bueno i Torrens

* L’entrevista
Alfons López Tena

* Breus
Deumil.cat convida els parlamentaris
Horitzó Nacional, plataforma pel sobiranisme
CDC busca parelles lingüístiques
El català en retrocés als nuclis urbans

* Llengua catalana
La llengua en la història (XXVI), Luys ycart
El xava

* Llibres
El sentit de la vida, Francesc Torralba
El camí cap a la independència, Murray Pittock
El complot, Eugeni Casanova

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada